Knižní trh a výzvy udržitelného rozvoje

Monday 16 December 2024, 12:22 – Text: (red)

Jak skloubit lásku ke knihám s ohledy na životní prostředí? A jakou roli mohou hrát antikvariáty v době digitalizace? Tyto otázky otevřela beseda na FF UP v rámci festivalu FFest 2024.

Beseda, která proběhla 13. listopadu, nabídla inspirativní pohledy na budoucnost knižního trhu. Diskutující Monika Beková (Antikvariát Olomouc), Radka Hájková (nakladatelství Walden Press), studentka a grafička Kristýna Kenížová a Jakub Vaníček (Antikvariát U Kalicha) se zamýšleli nad tím, co dnes čtenáři chtějí a jak číst udržitelněji. Řeč byla o čtečkách i papírových knihách, udržitelném doručování i o tom, co obnáší vydání nové knihy s ohledem na ekologii.

Diskuzi vedl Michal Nguyen, ambasador udržitelného rozvoje na Filozofické fakultě, který během rozhovoru propojoval téma udržitelnosti s osobními zkušenostmi hostů a publika. Zvláštní pozornost byla věnována antikvariátům jako komunitním centrům, která propojují generace čtenářů a dávají nejen knihám nový život.

Beseda byla součástí festivalu FFest 2024, jehož doprovodným programem byl také knižní swap a celá řada dalších událostí počínaje slampoetry přes hospodský kvíz až po autorské čtení. Diskuze s hosty upozornila nejen na výzvy spojené s knihami v dnešní době, ale také ukázala, že udržitelný přístup ke čtení je nejen možný, ale i atraktivní.

 

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)