Ohlédnutí za workshopem Jak učit o klimatu jinak

Thursday 5 December 2024, 11:18 – Text: (red)

Jednou z klíčových oblastí, na které se Udržitelná univerzita zaměřuje, je vzdělávání. Pod vedením Simony Otypkové a Bohdany Kvíčalové proto ve spolupráci se Sluňákovem proběhl workshop Jak učit o klimatu jinak, který byl součástí podzimního cyklu přednášek a workshopů Udržitelné univerzity. 

Na základě výzkumných zjištění by se klimatické vzdělávání mělo řídit čtyřmi klíčovými principy, na kterých byl postaven i workshop „Jak učit o klimatu trochu jinak“. Skupina vysokoškolských studentů prošla příběhovou hrou, která přibližuje komplexní problematiku uvolňování a fixování CO2 a vybízí účastníky k hledání řešení nynější situace.

Další aktivita zaměřená na práci s novinovými články pomohla účastníkům uvědomit si důležitost kritického myšlení a mediální gramotnosti, které jsou klíčové pro orientaci v množství protichůdných informací o klimatické změně. Po zhlédnutí náročného dokumentu studenti pracovali s kartami emocí.

Závěrečná praktická část spojená s veganským vařením z lokálních surovin přinesla inspiraci pro udržitelnější stravování a současně umožnila účastníkům sdílet tipy, jak neplýtvat potravinami. Účastníci si aktivně vyzkoušeli metodicky rozmanité přístupy, které mohou využít při jejich budoucí pedagogické praxi.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)