Knižní trh a výzvy udržitelného rozvoje

Pondělí 16. prosinec 2024, 12:22 – Text: (red)

Jak skloubit lásku ke knihám s ohledy na životní prostředí? A jakou roli mohou hrát antikvariáty v době digitalizace? Tyto otázky otevřela beseda na FF UP v rámci festivalu FFest 2024.

Beseda, která proběhla 13. listopadu, nabídla inspirativní pohledy na budoucnost knižního trhu. Diskutující Monika Beková (Antikvariát Olomouc), Radka Hájková (nakladatelství Walden Press), studentka a grafička Kristýna Kenížová a Jakub Vaníček (Antikvariát U Kalicha) se zamýšleli nad tím, co dnes čtenáři chtějí a jak číst udržitelněji. Řeč byla o čtečkách i papírových knihách, udržitelném doručování i o tom, co obnáší vydání nové knihy s ohledem na ekologii.

Diskuzi vedl Michal Nguyen, ambasador udržitelného rozvoje na Filozofické fakultě, který během rozhovoru propojoval téma udržitelnosti s osobními zkušenostmi hostů a publika. Zvláštní pozornost byla věnována antikvariátům jako komunitním centrům, která propojují generace čtenářů a dávají nejen knihám nový život.

Beseda byla součástí festivalu FFest 2024, jehož doprovodným programem byl také knižní swap a celá řada dalších událostí počínaje slampoetry přes hospodský kvíz až po autorské čtení. Diskuze s hosty upozornila nejen na výzvy spojené s knihami v dnešní době, ale také ukázala, že udržitelný přístup ke čtení je nejen možný, ale i atraktivní.

 

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)