Jednou z klíčových oblastí, na které se Udržitelná univerzita zaměřuje, je vzdělávání. Pod vedením Simony Otypkové a Bohdany Kvíčalové proto ve spolupráci se Sluňákovem proběhl workshop Jak učit o klimatu jinak, který byl součástí podzimního cyklu přednášek a workshopů Udržitelné univerzity.
Na základě výzkumných zjištění by se klimatické vzdělávání mělo řídit čtyřmi klíčovými principy, na kterých byl postaven i workshop „Jak učit o klimatu trochu jinak“. Skupina vysokoškolských studentů prošla příběhovou hrou, která přibližuje komplexní problematiku uvolňování a fixování CO2 a vybízí účastníky k hledání řešení nynější situace.
Další aktivita zaměřená na práci s novinovými články pomohla účastníkům uvědomit si důležitost kritického myšlení a mediální gramotnosti, které jsou klíčové pro orientaci v množství protichůdných informací o klimatické změně. Po zhlédnutí náročného dokumentu studenti pracovali s kartami emocí.
Závěrečná praktická část spojená s veganským vařením z lokálních surovin přinesla inspiraci pro udržitelnější stravování a současně umožnila účastníkům sdílet tipy, jak neplýtvat potravinami. Účastníci si aktivně vyzkoušeli metodicky rozmanité přístupy, které mohou využít při jejich budoucí pedagogické praxi.