Ohlédnutí za workshopem Jak učit o klimatu jinak

Čtvrtek 5. prosinec 2024, 11:18 – Text: (red)

Jednou z klíčových oblastí, na které se Udržitelná univerzita zaměřuje, je vzdělávání. Pod vedením Simony Otypkové a Bohdany Kvíčalové proto ve spolupráci se Sluňákovem proběhl workshop Jak učit o klimatu jinak, který byl součástí podzimního cyklu přednášek a workshopů Udržitelné univerzity. 

Na základě výzkumných zjištění by se klimatické vzdělávání mělo řídit čtyřmi klíčovými principy, na kterých byl postaven i workshop „Jak učit o klimatu trochu jinak“. Skupina vysokoškolských studentů prošla příběhovou hrou, která přibližuje komplexní problematiku uvolňování a fixování CO2 a vybízí účastníky k hledání řešení nynější situace.

Další aktivita zaměřená na práci s novinovými články pomohla účastníkům uvědomit si důležitost kritického myšlení a mediální gramotnosti, které jsou klíčové pro orientaci v množství protichůdných informací o klimatické změně. Po zhlédnutí náročného dokumentu studenti pracovali s kartami emocí.

Závěrečná praktická část spojená s veganským vařením z lokálních surovin přinesla inspiraci pro udržitelnější stravování a současně umožnila účastníkům sdílet tipy, jak neplýtvat potravinami. Účastníci si aktivně vyzkoušeli metodicky rozmanité přístupy, které mohou využít při jejich budoucí pedagogické praxi.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)